Veel woorden gebruiken en steeds hetzelfde zeggen. Dat is tot nu toe mijn samenvatting van de lessen in "Theology of Worship". Ik zink langzaam weg in een overdosis aan John Piper aanhalingen. Niks mis met JP maar iedere prediker lijdt aan een bepaalde mate van eenzijdigheid.
Het is pas de tweede lesdag maar de verveling slaat nu al in alle hevigheid toe. In de klas zitten en naar monologen luisteren is nu niet bepaald mijn leerstijl.
Momenteel zitten we in "het verhaal van de twee bergen" uit Johannes 4. Welke berg is de beste om God op te aanbidden? Geen van beide, zegt Jezus, zolang er maar aanbeden wordt in Geest en in Waarheid. Maar nu loop ik op de zaken vooruit. Ik vermoed dat we daar uit gaan komen.
Vandaag kleren kopen. Bagage was gisterenavond terug in Amsterdam.....
Over religie, kerk, christendom, verbazing, mijmeringen en gebeurtenissen tijdens mijn omzwervingen door binnen- en buitenland. Vragend en onderzoekend. Dit is een persoonlijk blog en wat ik schrijf is dan ook niet representatief voor de organisatie waarvoor ik werk of voor de kerk waar ik lid van ben.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
De gevende mens is een beter mens
Ik las onlangs het boek The Storyteller of Auschwitz van Siobhan Curham. In een van de eerste hoofdstukken ontmoet de hoofdpersoon, de Jood...
Een beetje kritisch student gooit dan een andere visie in de groep, gebaseerd op een andere gerespecteerde theoloog(bv Augustinus of E.Stanley Jones;))
BeantwoordenVerwijderenWerkt dat ook niet om wakker te blijven?
Dat komt wel op dag vier. Eerst maar wachten of het niet alsnog aan de orde komt
BeantwoordenVerwijderenNiet alleen de schepping zucht in barensweeën, maar ook Jan den Ouden als hij steeds in India theologische ladders moet bestijgen. Ik vroeg me dus af, jij bent nogal zelflerend en klaar met carrières, doe je dit omdat je nog ergens een papiertje voor nodig hebt, of .. nou ja, het verwondert mij. gr. KeesP
BeantwoordenVerwijderen